Veelgestelde vragen
Indien wij tijdens de verwerking van verkochte kavels een voorraad verschil/vermissing/defect constateren zullen we de aangeboden kavel niet uitleveren en aan u crediteren.
Kan ik een bod annuleren?
Wanneer u een bod hebt geplaatst is dit bindend. Een geplaatst bod kan u niet annuleren of verlagen.
Wat is een statisch bod?
Een statisch bod houdt in dat u handmatig één bod uitbrengt op een kavel. Wordt u daarna overboden, kunt u zelf
handmatig een hoger bod te plaatsen. Het statische bod dient gelijk te zijn aan het minimum volgend bod, tenzij u een
hoger bod plaatst dan het minimum volgend bod.
Wat is een autobod?
Een autobod houdt in dat u een maximum bod kunt aangeven waarna er automatisch voor u mee wordt geboden tot uw maximum
bod is bereikt of overboden is. Wilt u bijvoorbeeld maximaal dertig euro bieden op een kavel, dan kunt u dit instellen.
Wanneer u wordt overboden, dan wordt er automatisch een hoger bod voor u uitgebracht. Daarbij wordt uiteraard rekening
gehouden met de minimum biedstappen die zijn ingesteld.
Wanneer een andere klant ook een autobod heeft geplaatst met hetzelfde bedrag van een statisch bod, dan heeft het
autobod voorrang op een statisch bod. Bij twee dezelfde winnende autobods, zal het eerst geplaatste autobod de kavel
winnen.
Wat is een retourgoed?
Naast onder andere nieuwe producten en overstock bieden wij ook retourproducten aan. Retourproducten zijn reeds eerder
verkochte producten van webshops. De verpakking is meestal open geweest en daarom is het product misschien niet meer aan
te bieden als nieuw, maar nog steeds prima voor gebruik. Retourproducten zijn dan ook aan te bieden vanaf een lage
startprijs. Mocht een product wel een beschadiging of een beschadigde verpakking hebben, dan staat dit vermeld in de
productomschrijving onder het kopje ‘Bijzonderheden’.
Ik ben de hoogte bieder en de veiling is gesloten, hoe nu verder?
Allereerst gefeliciteerd met u gewonnen kavel! U zult nu binnen 48 uur het factuur per e-mail ontvangen die voldaan
dient te worden. Daarnaast zijn uw gewonnen kavels terug te vonden onder het kopje ‘’Mijn gewonnen veilingen’’. Na het
voltooien van de factuur zullen wij van RPA-Auctions er naar streven om uw product binnen 3 werkdagen te verzenden.
Wanneer wordt mijn kavel geleverd?
Wanneer u een kavel heeft gekocht via een verzendveiling streven wij er naar om uw product binnen 3 werkdagen te
verzenden nadat het factuur is betaald. Uw zult een track & trace code van ons ontvangen waarmee u de status van de
verzending kan controleren.
Kan in mijn kavel op een andere dag ophalen dan vermeld op de site?
Heeft u een product gewonnen van een afhaalveiling, dan dient u op de aangegeven ophaaldag uw product op te halen. Het
is dan ook niet mogelijk om op een andere dag dan de geplande ophaaldag uw kavel(s) af te halen.
Wat houdt een kavel onder gunning in?
Dit houdt in dat de opdrachtgever na afloop van een veiling bepaalt of de kavel wel of niet aan de hoogste bieder wordt
toegewezen. Wanneer een kavel onder gunning wordt geveild kunt u dit terugvinden bij de kavelomschrijving. U wordt na
afloop van de veiling per e-mail geïnformeerd indien de kavel niet wordt gegund. Indien de kavel u wordt gegund ontvangt
u een bericht waarin wordt vermeld dat de factuur klaar staat in uw account.
Op naam zetten voertuig
Op de ophaallocatie wordt je betaling gecontroleerd. Vervolgens ontvang je de kentekenpapieren welke je bij een nabij
gelegen postkantoor op naam kan zetten. Vervolgens lever je het vrijwaringsbewijs bij onze medewerkers op de
afgiftelocatie in en krijg je het voertuig mee.
Hoe werken favorieten?
Je kunt kavels favoriet maken. Je hebt hiervan dan een handig overzicht.
Tevens ontvang je een mail wanneer een favoriete kavel opent, bijna sluit en wanneer er op geboden is.
Hoeveel verzendkosten worden er gerekend voor mijn kavel?
De verzendkosten zijn per kavel verschillend en staan altijd weergegeven in de omschrijving.
Het kan per kavel verschillen hoeveel verzendkosten er worden gerekend bijvoorbeeld door het gewicht of grootte.
Wij rekenen verzendkosten per product omdat kavels niet altijd zijn samen te voegen tot één pakket en het zorgt voor waarborging van onze lage startbedragen.
Bij meerdere gewonnen kavels is het dan ook niet uitvoerbaar om pas tijdens het verzendproces te bepalen wat de verzendkosten voor de gewonnen kavels zijn.
Kan ik mijn gekochte kavel retourneren?
Wij bieden enkel een retourmogelijkheid aan wanneer een product defect is, niet aan de omschrijving voldoet of u de
verkeerde kavel heeft ontvangen. Wanneer u een kavel om een andere reden wenst te retourneren is dit niet mogelijk.